Головна » Файли » Мої файли |
09.01.2018, 18:36 | |
Толока – інноваційна форма організації навчальної діяльності учнів початкової школи, яка передбачає спільне обговорення питань, що стосуються навчально-виховного процесу у певному класі. В освітньому проекті «На крилах успіху» толоки проводитимуться на початку і наприкінці кожного робочого тижня і дня. Тривалість толоки від 7 до 10 хвилин. Метою толоки на початку робочого тижня/дня є створення позитивного настрою і налаштування учнів на роботу протягом тижня/дня, визначення мети і вироблення плану діяльності на тиждень/день. Ці толоки проводяться щоранку перед заняттями. Ефективність організації толоки забезпечується чітким дотриманням структури і регламенту, щоб не перевантажувати учнів. На початку тижня толока починається із привітання учнів із початком нового навчального тижня. Педагог роздає учням новий номер журналу, за яким вони працюватимуть протягом тижня. Він пропонує розглянути його і визначити за п’ятьма великими малюнками, чому учні навчатимуть лаксиків протягом тижня. Педагог вислуховує дітей і узагальнює їхні передбачення та називає соціокультурну тему тижня (її можна формулювати більш образно, ніж подано у календарному плані але не змінюючи сутності). Він запитує учнів: Що у малюнках підказало, чому навчатимемо лаксиків? Чому важливо, щоб лаксики про це дізнались? Чи треба це знати самим учням і для чого? Як протягом тижня організувати роботу з опанування цього матеріалу, щоб навчити лаксиків? Вчитель зорієнтовує дітей на зміст роботи протягом тижня за сюжетними малюнками. Толока, яка проводитиметься щоранку, починається привітанням учнів із новим навчальним днем і запитань, які стосуються числа, місяця та дня тижня, його порядку у тижні, знаменних дат цього дня. Педагог сам вітає і запрошує учнів привітати з днем народження і іменинами учнів, які в цей день народились або святкують день свого імені. У якості подарунка він пропонує цим учням бути «героями дня» – весь день відповідати першими на запитання вчителя, виконувати завдання біля дошки тощо. Учитель пропонує цим учням розказати, яка погода на дворі, чим вона вирізняється від учорашньої, як треба одягатись і поводитись у таку погоду (наприклад, якщо туман, чи ожеледь говоримо про безпеку), у чому переваги такої погоди, якій настрій викликає така погода. Далі учитель пропонує уважно розглянути великий малюнок у журналі (відповідно до дня тижня: в понеділок – перший, у вівторок – другий і т.д.) і відповісти на запитання: Що і кого ви бачите на цьому малюнку? Що відбувається з тими, кого зображено на малюнку? Де це відбувається? Які запитання за цим малюнком можуть поставити вам лаксики? Вчитель вислуховує кілька відповідей, а потім може запропонувати роботу в парах: один учень ставить запитання – інший відповідає, а потім міняються ролями. Продовжуючи роботу за малюнком учитель може ставити запитання щодо призначення зображених на малюнку речей, пристроїв тощо; того, що можна порахувати та ін. Підводячи підсумки, вчитель запитує: Що найбільше привернуло вашу увагу під час нашого обговорення чи на малюнку? Що сподобалось? Після кожної відповіді, вчитель має звернутись до учнів класу із запитанням: кому ще це сподобалось? (учні можуть піднімати руку/руки, колір світлофора тощо). Зміст роботи на день фіксується в журналі за допомогою закладок (стикери, кутки певного кольору на сторінках навчальних предметів, які будуть опрацьовуватись цього дня). Потім учитель пропонує учням «підзарядити» мозок для вдалого робочого дня і організовує роботу за 2-3 вправами з нейробики. Метою толок наприкінці тижня/дня є підведення підсумків, визначення того, що із запланованого на толоці на початку тижня/дня вдалося досягти, а чого – ні і як врахувати це у наступний тиждень/день. Учитель пропонує дітям пригадати за умовними позначками (малюнками), що вони запланували на толоці зранку і що з цього вдалось виконати, а що ні. Відбувається обговорення того, як це відбувалось, що сподобалось, що не дуже, що треба врахувати для подальшої роботи тощо. Наприкінці толоки учитель дякує усім учням за спільно проведений день, а окремим учням і «героям дня» за їхню роботу, вчинки, досягнення (учитель називає конкретні дії, вчинки, досягнення учнів, яким дякує). Після цього педагог пропонує учням (за бажанням) висловити подяку тим своїм однокласникам, які, на їхню думку, цього заслуговують. Толока дня завершується аплодисментами учнів самим собі або спільним виконанням куплету пісні, хором проговореного прислів’я чи рядочків вірша (усі стають у тісне коло, обнімаючи один одного або тримаючись за руки). Толоку бажано проводити у загальному колі. Одного разу стоячі, іншого – сидячі на килимі, третього – сидячі за партами, які розташовані по колу чи утворюють «один стіл» тощо. | |
Переглядів: 628 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |